Close
Mon - Sat 8.00 - 18.00. Sunday CLOSED

SEO Ústí nad Labem – Obsah hraje v SEO stále větší roli. Plánujte obsahovou strategii s rozmyslem

SEO Ústí nad Labem – Obsah hraje v SEO stále větší roli. Plánujte obsahovou strategii s rozmyslem

Čím dál větší roli v SEO hraje právě kvalitní obsah. To, že znáte svá klíčová slova je skvělé. Chápete ale svou cílovou skupinu a tušíte, co od vás očekává? Dovedete ji vašim obsahem oslovit a proměnit v klientelu? Ačkoliv žádný zázračný recept v tomto ohledu neexistuje, tím, že se budete držet pravidel , která v tomto článku nastíníme, vaše šance na úspěch podstatně vzroste. 

Základem dobrého SEO je znalost vaší cílové skupiny 

Dnešní SEO není jen o klíčových slovech a hromadění zpětných odkazů. Jestliže jej chcete dělat skutečně dobře, je bezpodmínečně nutné znát vaší cílovou skupinu. Zeptejte se sami sebe:

  • Kdo tvoří vaši současnou klientelu? Zaměřit se můžete na obecnosti, jako je věk a pohlaví vašich zákazníků, produkty, které kupují nejčastěji, dobu, kterou na vašich stránkách stráví (a také v kterou hodinu, den, týden a měsíc)a kde se zastavují nejvíce.
  • Podívejte se, také, koho a na co láká vaše přímá konkurence. Co se lidem na nabídce vašich konkurentů líbí a co ne? Poučte se z chyb a úspěchů jiných.
  • Zkuste udělat výzkum mezi vašimi stávajícími zákazníky. Co je k vaší nabídce dovedlo? Kde vidí pozitiva, negativa i prostor pro zlepšení?

 Z takto získaných informací se pokuste vypracovat profil  (nebo i více profilů) vašeho „ideálního“ zákazníka.

Více o identifikaci cílové skupiny se dočtete také v tomto článku. 

Vyplatí se znát svůj obor skrz naskrz 

Jakmile máte zpřesněný profil zákazníků a rámcově tušíte, co od vás chtějí, je čas začít přemýšlet nad způsobem, jakým vaše téma uchopit.

Cílem je nejen vytvářet obsah, který je čtivý, ale zároveň vyvolat dojem, že jste ve svém oboru skutečnou autoritou. A tento dojem vyvoláte nejlépe tak, že touto autoritou skutečně budete.

Návštěvníkům vašich stránek poskytujte unikátní informace, které jinde nenajdou. Právě výlučnost takovýchto informací prodává. 

SEO Ústí nad Labem

Klíčová slova jsou až další na řadě 

A ze správného důvodu. Teprve když znáte svůj obor i své zákazníky a máte definovanou svou niku je čas začít řešit klíčová slova.

  • Postupujte od obecností k jednotlivému. Prodáváte dětské oblečení? Začněte své hledání u slov „dětské oblečení“
  • Následně vše zpřesňujte. Zjistěte, kdo vládne výsledkům vyhledávání u dětského oblečení. Jaké další varianty klíčového slova se zde vyskytují. Jaké vlastnosti má konkrétní oblečení, které nabízíte vy? A jaké jsou otázky, které by k vám mohly zájemce dovést?
  • Zapisujte si své nápady a zvažujte variace. Zaměřte se na tzv. long-tail klíčová slova, která mají větší konverzní potenciál. Zvažte i klíčová slova – otázky, jako třeba „kde koupím dětské oblečení“, „nejlepší web na dětské oblečení“ a podobně. Analýza začíná vždy ve vašem mozku. Až později nechte své nápady rozvinout některým z nástrojů na analýzu klíčových slov.

Myslíte si, že svá klíčová slova již znáte? Zapojte je do vašich textů 

Vyzbrojeni klíčovými slovy se nyní můžete vrhnout do psaní textů pro vaše stránky.

  • Zakomponujte klíčová slova do nadpisů H1, H2 i do meta tagů. Usnadníte tím práci vyhledávačů, které snáze pochopí, o co se jedná.
  • Obecně se ale nevyplatí  klíčová slova nadužívat. Jejich příliš okatý výskyt vašim stránkám spíše uškodí. Pište přirozeně a pro lidi.
  • Publikujte nové texty pravidelně – k tomuto účelu je nejlepší založit na vašich stránkách blog. Jestliže se vaše odvětví často a dynamicky mění, může váš obsah zastarávat – i starší texty proto pravidelně upravujte.

Svůj obsah mějte pod kontrolou 

Pamatujte si, že na jakékoliv jiné platformě, než je vaše vlastní, je váš obsah vždy jen krůček od smazání. Sociální sítě mohou změnit podmínky zveřejňování obsahu, guest blogging může přestat být v módě. Nejbezpečnějším místem pro váš obsah je vždy váš vlastní web!

Přejete si k našemu článku něco dodat? Napište nám do komentářů!

Pavla Pešková