Close
Mon - Sat 8.00 - 18.00. Sunday CLOSED

Reklama na internetu se denně mění. Sáhněte po nových možnostech!  

Reklama na internetu se denně mění. Sáhněte po nových možnostech!  

Řádově před deseti lety ještě inzerovali podnikatelé a manažeři především v tištěných médiích; teď je jednoznačným trendem reklama na internetu. Ta za poslední rok stoupala v oblíbenosti až neskutečně vysokým tempem. Svět reklamy a marketingu kopíruje běžný život a ví, že nejnovější prodejní kanály jsou právě ty elektronické. Svému zadavateli navíc nabízí několik výhod:

  • Jeho dopad snadno vystopujete; reklama tak může být cílenější a účinnější.
  • Výhoda kontextového umístění – reklamní prostor koupíte na stránkách, které souvisí s vaší nabídkou.
  • Reklamu vložíte tam, kam se potenciální zákazník nejčastěji dívá (vyhodnocení podle online vyhledávání klíčových slov).
  • Potenciálního zákazníka oslovíte ve chvíli, kdy chce nakupovat.
  • Zacílíte na ty klienty, které běžnou reklamou,například v tištěných médiích nebo v  TV,  prakticky nezasáhnete.
  • Internet je dnes již součástí života téměř všech generací ve kteroukoliv denní i noční hodinu.

Reklamní letáky, časopisy nebo cílené dopisy už dnes posílat nemusíte. Tato vybraná média fungují u stále menší cílové skupiny lidí. Pozitivní stránkou internetu je také bezesporu skutečnost, že můžete vést dialog s většími skupinami než v minulosti a svoji reklamu tak lépe cílit. 

Zatímco dříve byla reklama účinná na internetu víc u mladých vzdělanějších zákazníků, dnes funguje prakticky u všech věkových skupin s jakýmkoli vzděláním. Jedinou nevýhodou tak zůstává, že obchod stále řídí zákazník, který musí o zboží či službu projevit zájem. Určuje, jakou informaci chce získat, jaká nabídka ho zajímá a kolik je ochoten zaplatit. 

Je tedy mnohem důležitější si klienta na svých stránkách a sociálních sítích udržet a dát mu co nejvíc argumentů, proč je právě náš web a nabízený výrobek pro něj to pravé. Také z toho důvodu je lepší pro úpravu či tvorbu webových stránek oslovit profesionály, kteří mají v oboru zkušenosti. Jedněmi takovými jsou i specialisté ze společnosti Topranker. Recenze jejich práce vám možná dá pádný důvod pro to, vybrat právě je.

Profesionál dokáže navrhnout web tak, aby se v něm klient dobře orientoval, našel co nejrychleji to, co potřebuje a vizuálně se mu líbily. Současně je ale dokáže vymyslet tak, aby byl spokojený především jejich majitel. Ukáže potenciálním klientům šíři nabídky firmy a další možnosti a motivuje je k opakovaným návštěvám. Přesně doporučí a navrhne, co máte v internetovém prostoru využít. Poradí, jak na mobilní SEO a poskytne i potřebné SEO tipy k další kultivaci webu.

Nejčastější druhy internetové reklamy:

  1.     Plošná reklama – běžná reklama nejčastěji vytvořená formou bannerů, která se objevuje tam, kde zadáte. Platíte různě podle zobrazení či umístění.
  2.     Textová reklama – jakékoli odkazy ať už za ně platíte či nikoli.
  3.     Intextová reklama – reklama, která se objevuje přímo v článcích webové stránky, která se ukazuje na základě činorodého chování každého jednotlivce. Čtenář vidí podtržená slova (odkazy) a poté co na slovo najede, se reklama zobrazí ať už v textové podobě, nebo v podobě loga, videa či banneru.
  4.     Sociální sítě (Social Media Marketing) – kontakt se zákazníkem prostřednictvím sociálních sítí.
  5.     Spolupráce s příbuznými weby – výměna vzájemných odkazů (prokliků) na partnerských či spolupracujících webech.
  6.     PPC reklama (platba za proklik) – zviditelníte se mezi výsledky vyhledávání a platíte teprve ve momentě, kdy na váš odkaz potenciální zákazník klikne.
  7.     Virální marketing – vytvoření a ztvárnění určité situace, kterou lidé budou sdílet mezi sebou, aniž by si přímo uvědomovali, že šíří reklamu. Většinou jde o reklamní video či informační zprávu.
  8.     Blogy – mohou sloužit také jako reklamní nosiče. Ať už blog provozuje samotná firma, nebo využije blog jiného autora, může prostřednictvím něj prezentovat výrobek nebo službu.

Pokud tedy uvažujete o prostředí internetu jako o svém budoucím reklamním prostoru, zvažte pečlivěji, co chcete nabídnout a jaká je vaše cílová skupina. Půjde totiž o první otázky, které dostanete, jakmile se obrátíte na odborníka  – a to vám rozhodně radíme. Nevyprázdníte tak zbytečně svoji peněženku, ale efektivně vynaložíte peníze tam, kde se vám vrátí. 

Pavla Pešková